perjantai 17. tammikuuta 2014

Jäälyhty

Kerrankin kun mulla oli vedenkeitin esillä ja komeroa siivotessa muistin ottaa kakkuvuuat ylähyllyltä alas ja mikä tärkeintä PAKKASTA!

Joten aloin sitten jäälyhtyjen tekoon. Mulla oli vaan kaks kakkuvuokaan, mut jos joka päivä tekee 2 niin on niitä viikon päästä jo 7 toivotaan että tää pakkanen pysyy (tarviin siis yhteen lyhtyyn kaks vuokaa.)

Eli siis jo tosta alustahan jo tietää miten niitä lyhtyjä ajattelin tehdä.
Eli tarvitaan:

Kuivakakkuvuoka (mulla iso ja pieni)
Keitettyä vettä (keitetystä tulee kirkkaita Lyhtyjä, keittäämättömästä sameita)
Pakastin tai ulkona pakkasta


Vesi vuokaan ja pakastumaan. Mä ite pinosin ison ja pienen päällekkäin jotta sain pienen öljy kynttilän lyhdyn sisään piiloon.

Meidän paviljonki on jotenkin autio kun siellä ei oo nyt talvella mitään, joten tein tän ensimmäisen lyhdyn sinne hyllylle.

Jos nyt vielä muutaman tekis lisää vois laittaa noihin isoihin kukkaruukkuihin toivottamaan vieraat tervetulleiksi.


Tälläsiä vuoki mulla oli. Toinen vuoti kun siivilä, mutta paikkasin sen kuumaliimalla. Eipä kauheesti kakkuja paistella tolla vuualla enää.

Tässä toissapäiväinen aikaan saannos joka oli ehtinyt jo samentua

Ja tässä uusin, joka vielä kirkas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita