maanantai 31. maaliskuuta 2014

Pullatunarin kinuski-mantelipullat

Niinku mun lähipiiri tietää en osaa leipoa pullaa. No sellanen ihme sitten sattui muutama viikko sitten, että onnistuinkin leipomaan lähes täydellistä pullaa ja siitä se innostus sitten lähti. Koska aina yritän vaikeampaa ku osaankaan, niin tälläkertaa mun visiot meni jopa ihan nappiin. 

Pullaa omalla täytteellä. Kaapissa oli ruokakerman jämät, jotka jäi kinuskiruuduista ja mietin että mihin sen käyttää... ni keittelin sitten uudet kinuskit ja keksin laittaa sen pullan väliin. Ohjelmassa oli siis rullapullaa kinuski-manteli täytteellä.

Tällä pullataikina ohjeella mä oon saanu hyvää pullaa. Kriteerinä mun pullassa on että se on tehty kuivahiivasta, sillä sitä on kaapissa aina, sekä muut pullataikina aineet..

Kinuskin keittelin vähän suuntaa antavasti tälläsellä ohjeella:

100g voita
1dl sokeria
1,5dl fariinirokeria
1dl ruokakaermaa

voi ja sokeri kattilaan ja kun ne ovat sulaneet sekaan kerma. Sekoita hyvin ja anna kiehua hiljalleen n.10min, mulla tais mennä kyllä kauemmin kun mietin mitä siitä kinuskista teen ja sitten vielä väänsin sitä pullataikinaa samaa aikaan.



Kaikkihan muistaa käydä tykkäämässä Unelmaloistoa Fb-ryhmästä, niin saa postauksen suoraan seinälle... mutta eipä siinä vielä kaikki. Unelmaloistoa Fb-sivun tykkääkohdassa on nuoli alaspäin ja siitä painamalla ja sallimalla ilmoitukset varmistaa että myös saa ne postauksen, sillä Fb on rajoittanut julkaisuja ja kaikki julkaisut eivät pomppaa seinälle vaikka kuinka tykkäisit sivustosta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita