sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Marengit

Mulla on vähän ollu kammo tehdä marenkeja koska oon luullu et ne on kamalan vaikeita tehdä.

No siis mä en tuu kovin hyvin toimeen pursottimen kanssa ja sekin vähän pelotti.

Mulla jäi mun bataattilaatikko kokkailusta jäljellä 3 kananmunan valkuaista, joista päätin kokeilla tehdä vihdoin marenkia.

Hyviä niistä tuli, vähän olisi voinut kuivattaa enemmän mutta seuraavalla kerralla sitten.

Tällaisella ohjeella tein: 
3 valkuaista
7rkl sokeria

Vatkaa valkuaisia vatkaimella ja lisää samalla pikkuhiljaa sokeria.

Vaahdon tulee pysyä asiassa kun sen kääntää, tällöin "taikina" on valmis pursottimeen.

Marenkeja voi laittaa uunipellille ihan vieri viereen. Paista uunissa 100 astetta 1h ja 75astetta 3,5h
avaa luukku ja ota lämmöt pois anna uunin jäähtyä ja ota vasta sitten marengit pois.

Tässä mun marengit hengailee uunipellillä odottaen kuivatusta.

2 kommenttia:

  1. Ei vitsi, onnistuko ne? :D mulla meni kerran pieleen enkä oo sen jälkeen tehny... :/ Mut enpä tajunnu et ne on noin kauan uunissa! :) #E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onnistu. Oon tehny jo toisen satsinkin. Mut laitoin ne liian kuumaan uuniin ja ne vähän ruskistu mut ei makuun vaikuttanu. Mä luluulen et alan tekee noita kyl ihan säännöllisesti kunnes kyllästyn.

      Poista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita