lauantai 15. helmikuuta 2014

Uuniriisi

Mä oon haaveillu kasvisruoka päivästä,  mut oon kokenu sen jotenkin haastsvaks. No mun oma asenne on jo se et ruuassa pitää olla lihaa. Tietty kesäkeitto on yks mun lempiruuista ja kappas onko siinä lihaa...ei.

No tästä ruuasta tuli tavallaan vahingossa kasvisversio, koska meillä ei ollukkaan kanaa vaikka muistin että olisi ollut.

Tällä ohjeella siis mentiin

3dl riisiä
5dl vettä
2dl kermaa
1 makea suippopaprika
1 sipuli
1rkl currya
1 kasvisliemikuutio
1 prk ananaspaloja


Laita uuni lämpiämään 200 astetta

Kuullota sipuli ja paprika pannulla lisää myös curry.

Voitele 1,5l vetävä vuoka ja levitä riisi pohjalle tasaisesti.

Pilko kasvisliemikuutio 6 osaan ja ripottele riisien päälle. Ripottele myös paprika sipuli seos riisien päälle.

Kaada lopuksi kerma ja vesi riisien päälle.

Paista uunissa 50min käännä riisiä puolivälin tienoilla jotta liemikuutio sekoittuu ja pinnalla oleva riisi ei kuivu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita